Maserati se v roce 2023 zúčastní závodů šampionátu Fanatec GT2 European Series

26.07.2022


Modena, 26. července 2022 – Další velký počin strategie Maserati v oblasti motoristického sportu: vůz MC20 - od počátku konstruovaný s cílem přivést značku s trojzubcem zpět na tratě soutěží na uzavřených okruzích - se v roce 2023 poprvé představí na šampionátu Fanatec GT2 European Series.
 
Maserati nabídne svým zákazníkům a týmům tento vůz ve verzi  MC20 GT2.
 
Verze MC20 GT2 vychází ze silniční verze, z níž přebírá specifikace, které jsou nejlepší ve své třídě. Ty zahrnují inovativní motor Nettuno s novou technologií dvojitého zapalování Maserati Twin Combustion (MTC), zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny, semivirtuální řízenou nápravu a skořepinovou karbonovou karosérii.
 
Návrat Maserati na tratě soutěží GT představuje ideální pojítko mezi začínající novou érou značky a úspěchy dosahovanými s vozem MC12, který dosahoval četných vítězství v šampionátu FIA GT v letech 2004 až 2010.
 
Speciálně ke zdůraznění příbuznosti vozů MC12 a MC20 představí značka Maserati v závodě 24h ve Spa – v němž vůz MC12 dosáhl tří vítězství (v letech 2005, 2006 a 2008) – novou éru Maserati Corse připomínající slavné milníky její sportovní historie.
Jak se vyjádřil Davide Grasso, CEO společnosti Maserati:Pohání nás naše vášeň, na silnici i na okruzích. Můžeme se pochlubit dlouhou historií vynikajících výsledků ve světovém motoristickém sportu a jsme pyšní, že můžeme na závodech představit náš výjimečný supersport MC20. Motoristické závody byly pro Maserati vždy přirozeným prostředím a nyní naše značka naváže na své kořeny a zamíří do budoucnosti, ať už v šampionátu Fanatec GT2 European Series nebo ve Formuli E“.
 
Jean-Marc Finot, senior viceprezident divize STELLANTIS Motorsport řekl: „Maserati Corse představuje v podobě MC20 GT2 pojítko mezi továrním programem Formule E a našimi silničními vozy. Tento nový počin je završením odkazu a potvrzuje oprávněnost působení firmy Maserati v motoristických soutěžích. MC20 v základní verzi je fantastický vůz homologovaný i pro jízdu na silnici. Jsme si jistí, že si s ním naši vášniví zákazníci závodění užijí“.
 
Maserati MC20 GT2 – Vlastnosti a technické specifikace
 
Vozidlo

  • Jednosedadlový závodní vůz homologovaný pouze pro jízdu na uzavřených okruzích
  • Design studia Maserati Centro Stile
  • Šířka/výška (mm) 2020* x 1220*
  • Suchá hmotnost bude stanovena v BoP
Splňuje bezpečnostní požadavky pro závody FIA
  • Palivová nádrž FT3 s objemem 120 l s homologací FIA
  • Hasicí přístroj podle specifikací FIA
Motor
  • Maserati Nettuno
  • V6 90° twin turbo
  • 3000 cm3
  • Výkon bude stanoven v BoP (základní motor s výkonem 630 k ve vývoji)
  • Dvojité zapalování Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark s dvojitým řízením spalování TJI
  • Suchá skříň
Pohon/převodovka
  • 2WD 6-rychlostní závodní sekvenční převodovka s pádlovými voliči
  • Závodní spojka a samosvorný mechanický diferenciál s omezeným prokluzem
Karosérie
  • Závodní kit MC20 GT2
  • Vynikající aerodynamika
  • Vícestupňově stavitelné zadní křídlo
  • Vysoký přítlak
  • Čelní LED světla
  • Světla do deště schválená FIA
  • Čelní a boční okna z lexanu
Podvozek
  • Ultra-lehká skořepinová konstrukce z uhlíkových vláken
  • Ochranná klec proti převrácení s homologací FIA
  • 3/4 zabudované vzduchové zvedáky
Brzdy
  • Závodní brzdové třmeny a větrané brzdové kotouče
  • Speciální chlazení brzd
Kola
  • Speciální 18” kované hliníkové ráfky
  • Centrální systém upevnění kol
  • Pneumatiky bez vzorku
Zavěšení kol
  • Dvojitá trojúhelníková ramena se semivirtuální řízenou nápravou
  • Stavitelné závodní tlumiče
  • Stavitelné přední a zadní příčné stabilizátory
Interiér
  • Stavitelná závodní sada pedálů
  • Stavitelný sloupek řízení
  • Závodní 6-bodový bezpečnostní pás
  • Multifunkční volant z uhlíkových vláken
  • Displej zpětné kamery (volitelný)
  • Palubní videokamera se záznamem (volitelná)
  • Palubní deska a systém sběru dat
  • Displej optimalizace jízdních vlastností (volitelný)
  • Klimatizace
  • Systém monitorování tlaku v pneumatikách (volitelný)
  • Stavitelný závodní systém ABS a kontroly trakce
 
* Může se změnit vlivem vývoje vozidla.





Aktualita
Aktualita