Maserati představuje Nettuno

01.07.2020


​Nový motor s technologií F1 adaptovanou pro silniční vůz, ze 100 % vyvinutý v Masserati


  • Maserati Nettuno: 100% Maserati, ze 100 % vyroben v Modeně.

  • Futuristický motor vyrobený týmem techniků a konstruktérů je chráněný mezinárodními patenty.

  • Potvrzení technických specifikací nového motoru.

  • Technologické vlastnosti vychází z Formule 1, vylepšují efektivitu motoru, zvyšují jeho výkon a snižují spotřebu.

  • Supersportovní vůz MC20 – první vůz Maserati s tímto novým motorem – bude představen během akce „MMXX:The time to be audacious“, která se bude konat v Modeně ve dnech 9. a 10. září 2020.


 
Modena, 1. července 2020 – Nová éra historie Maserati začíná novým motorem.
 
Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.
 
Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.
 
Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude - počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci - „ze 100 % vyroben v Modeně“.
Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.
 
Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 l, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 CV při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 CV/litr.
 
Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.
 
Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.
 
Motor má tři hlavní prvky: 
 
Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.
 
Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.
 
Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.
 
Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru.
 
Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje neslýchaný výkon, úroveň točivého momentu a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.
 
 
Specifikace motoru
Výrobce                                           Maserati
Architektura motoru                         V6 90°
Celkový objem                                 3,0 l
Vrtání/zdvih                                      88×82 mm
Kompresní poměr                            11: 1
Pořadí zapalování                            1-6-3-4-2-5
Maximální výkon                              630CV při 7500 rpm
Maximální točivý moment                730 Nm při 3000–5500 ot./min
Maximální otáčky motoru                 8000 ot./min
Turbodmychadla                              Dvojité boční turbo s elektricky poháněným obtokovým ventilem
Zapalování                                       Dvojitá svíčka s pasivní předkomorou
Mazání                                             Plně variabilní olejové čerpadlo
Mazací systém                                 Suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou
Palivový systém                               PDI (přímé vstřikování 350 bar + portové vstřikování 6 bar)
Ventilový rozvod a časování            Dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním časováním ventilů          
                        
Šířka motoru                                    1000 mm
Výška motoru                                   650 mm
Délka motoru                                    600 mm
Hmotnost motoru (DIN GZ)              <220 kg
Emisní úroveň                                  EU6D/China 6B/Ulev 70







Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita