Testarossa

Ferrari Testarossa

V listopadu roku 1984 se na autosalunu v Paříži konalů návrat slavného jména Testarossa. Světlo světa zde spatřil stejnojmenný model navržený designovým studiem Pininfarina. 

Tento vůz byl vyráběn od roku 1984 do konce roku 1991 a za toto období bylo vyrobeno celkem 7177 kusů.


Více o Testarossa
308 GTB a GTS

Ferrari 308 GTB a GTS

Ferrari 308 GTB představené v roce 1975 znamenalo pro Maranello zcela nový směr. Toto malé auto poháněné motorem V8  uloženým napříč uprostřed a sklonem válců 90 stupňů, otevřelo pro Ferrari nový tržní segment. Současně okouzlilo i ty nejnáročnější zákazníky. Turínská návrhářská společnost Pininfarina dala vozu kompaktní, čistý a okouzlující tvar, který prošel zkouškou času.


Více o 308 GTB a GTS
208 GTB a GTS

Ferrari 208 GTB a GTS

Vůz představen v roce 1980, jeho výroba probíhala do roku 1982. Vyráběn byl ve dvou verzích GTB a GTS.
Celkem se vyrobylo 160 ks verze GTB a 140 ks verze GTS.
Karoserii tohoto vozu navrhlo designové studio Pininfarina.


Více o 208 GTB a GTS
550 Maranello

Ferrari 550 Maranello

Ferrari 550 Maranello je dvousedadlový, dvoudveřový, GT automobil vyrobený automobilkou Ferrari. Byl představený v roce 1996, má vpředu uložený zážehový dvanáctiválec a pohon zadních kol. 


Více o 550 Maranello
512M

Ferrari 512M

Model Ferrari 512 M byl veřejnosti představen na podzim toku 1994 na autosalon v Paříži jako nástupce modelu 512 TR.
Jedná se o nejradikálnější model ze série vozu Testarossa, který byl bvyroben pouze v 501 exemplářích.


Více o 512M
512 TR

Ferrari 512 TR

Model 512 TR nahradil ve výrobě typ Ferrari Testarossa, uveden na trh byl v roce 1992. Písmena TR použitá v názvu modelu znamenají Testa Rossa. 

Byl zde použit výkonnější motor a maximální rychlost se vyšplhala na 307 km/h. 

Tento model se vyráběl v letech 1991 až 1994, celkem bylo vyrobeno 2261 kusů.


Více o 512 TR
512 BBi

Ferrari 512 BBi

Tento model byl veřejnosti představen na autosalonu ve Frankfurtu v rove 1981. 
Jeho výroba probíhala do konce roku 1984, kdy byl nahrazen novým modelem Testarossa.


Více o 512 BBi
328 GTB a GTS

Ferrari 328 GTB a GTS

Vozy Ferrari 328 GTB a GTS byly představeny společně na autosalonu ve Frankfurtu spolu s modelem Mondial v roce 1985.

Jendá se o nástupce modelu Ferrari 308QV a i zde na karoserii vozu pracovalo studio Pininfarina.


Více o 328 GTB a GTS
250 Testa Rossa

Ferrari 250 Testa Rossa

Vůz Ferrari 250 TRS z konce 50. let proslavila jak vynikající konstrukce, tak výkonný motor a skvělé jízdní vlastnosti. Šéfem projektu tohoto úchvatného modelu byl Carlo Chiti. Karosérii navrhnul jeden z nejlepších italských karosářů Pininfarina. Když se v květnu 1957 vůz zúčastnil svého prvního 1000 kilometrového závodu na Nürgburgringu, nikdo si tehdy nepomyslel, že se stane jedním z nejúspěšnějších Ferrari vůbec. Zkratka TR Testa Rossa, neboli červená hlava, označuje kryty hlav válců natřené červenou barvou. Kryt ventilového rozvodu trochu ?vykukoval? z kapoty, proto musel být zakryt kapkovitým výstupkem, který dokresluje jedinečný tvar karoserie. Právě díky jedinečné konstrukci a designu vyhrálo F 250 TR v roce 1958 hlavní cenu mistrovství světa konstruktérů.


Více o 250 Testa Rossa
GTB a GTS Turbo

Ferrari GTB a GTS Turbo

V roce 1986 uvedlo Ferrari Itálii na trh model GTB a GTS Turbo. Tento model byl speiálně určen pro Italský trh jako reakce na zvýšení daní.
Model je téměř identický s verzí 328, která je vybavena 3,2l atmosférickým motorem.
Výroba těchto modelů probíhala v letech 19886 až 1989.


Více o GTB a GTS Turbo