Ferrari GTC4Lusso – rodinný supersport z Maranella

21.11.2017


Toužíte po supersportovním autu a zároveň řešíte problém, kam pak před vyjížďkou posadit své ratolesti? Ferrari GTC4Lusso je řešením. Italská novinka v sobě kombinuje závodní speciál a čtyřkolku pro celou rodinu. Bezmála pětimetrový nástupce úspěšného Ferrari FF ale zašel téměř za hranici myslitelného. Zde je pět důvodů, proč usednout právě do jeho kokpitu. Vítejte na palubě.
 
Důvod č. 1 – dvanáctiválcová symfonie
Nenapodobitelný burácivý zvuk dvanáctiválce je téměř návyková záležitost a nemůže nenechat v klidu jediného kolemjdoucího. V otáčkách, kde jiné motory končí, se teprve začíná nadechovat ke svému představení. V momentě, kdy už vás do sedačky tlačí brutální síla, chce ještě víc, nic ho nezastaví. Otáčkoměr cejchovaný do deseti tisíc ukazuje sotva poloviční hodnotu, převodovka bleskově řadí. Ten výkon je snad nekonečný. Není divu, atmosférický dvanáctiválec má objem 6,3 litru, výkon celých 690 koní. Stovka za 3,4 s, maximální rychlost 335 km/h… Kdo nezažil, nepochopí. Kdo zažil, už nechce jinak.

Důvod č. 2 – krásné zvenku, vzrušující uvnitř
Modely od Ferrari jsou mimořádně stylové a působí sebevědomým dojmem. Kombinují v sobě hrdost na svůj italský původ a jižanský cit pro design. Vzhled karoserie ladí s vnitřkem celého vozu, který zaujme precizně vyřešenou ergonomií. Samostatnou kapitolou je pocit komfortu v kabině – dotkněte se konečky prstů volantu, nebo luxusních kožených sedaček a tělem projede vlna zvláštního vzrušení. Nastartujete a kolem vás se začne odehrávat jiná realita. Nastavení jízdních vlastností i ovládání infotainmentu usnadňuje multimediální systém, jehož displej má úhlopříčkou přes deset palců. Ani spolujezdec nepřijde zkrátka. I na něj ve Ferrari mysleli, když před jeho sedadlo instalovali interaktivní display. Takže ta věčná otázka spolujezdce, kolik že to právě teď jedeme, odpadá.

Důvod č. 3 – ještě lepší než předchůdce
Návrat k tradici - i to Ferrari GTC4Lusso představuje. Novinka navazuje na superúspěšný model Ferrari FF. Ten byl odhalen na ženevském autosalonu už v roce 2011 a stal se adeptem na nejrychlejší čtyřmístný automobil světa. Ano, dvojité „F“ v názvu symbolizuje anglické four (čtyři) a značí čtyři sedadla i pohon všech čtyř kol, vůbec poprvé u Ferrari. Ferrari FF ukazovalo cestu nového směřování italské automobilky. Díky pohonu všech kol zvládalo silný déšť i sníh, zavazadlový prostor z něj udělal o něco více praktický vůz. A této tradici zůstává GTC4Lusso věrné. Samozřejmě s četnými vylepšeními. Třeba zadní náprava. Ta je u Ferrari GTC4Lusso natáčecí! Budoucnosti jsme zas o něco blíž.

Důvod č. 4 – model s ušlechtilým rodokmenem
Ferrari FF si své příznivce získalo mimo jiné i karoserií shooting brake, která se inspirovala u legendárního historického modelu 330 GTC z konce šedesátých let. Designéři v případě GTC4Lusso nijak neexperimentovali a navázali na osvědčený styl modelu FF, design i funkčnost ale ještě trošku posunuli. Přední maska je z důvodu lepšího chlazení rozměrnější a doslova „nateklé“ přední blatníky spolu se zadním difuzorem a spoilerem zajišťují excelentní aerodynamiku. Funkční sportovní mřížky za předními koly odkazují rovněž na model 330 GTC. A klasická čtyři zadní světla, která známe z jiných oblíbených modelů značky, design zádě stylově doplňují.
 
Důvod č. 5 – luxus, kam oko dohlédne
Lusso znamená italsky luxus a na ten se snadno zvyká. Dopřejte si ho, v případě GTC4Lusso stojí za to. A nezapomeňte, je to Ferrari, tedy komfortní italský supersport. Až s ním za pár let vyjedete z garáže, nebudete stíhat odhánět koupěchtivé sběratele!
 



Ferrari GTC4Lusso
Motor: atmosférický dvanáctiválec
Výkon: 508 kW (690 koní)
Točivý moment: 697 N.m.
Vrchol točivého momentu: v 5750 otáčkách
Zrychlení z 0-100 km/h: 3,4 sekundy
Specialita: řiditelná zadní náprava
Upozornění: silně návykové

Cena
222 570 € bez DPH v základní variantě





Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita