Certifikovaný servis, nákup a prodej historických vozidel

30.01.2015


Společnost Scuderia Praha a.s. nabízí svým klientům rozšíření svých služeb o historická vozidla. Zde jsme schopni klientům nabídnout poradenskou činnost při výběru historického vozidla značek Ferrari a Maserati. Sledovat vývoj cen těchto vozidel na trhu a vývoj v aukcích. Případně vytvářet klientům doporučení, která vozidla jsou investičně zajímavá. Dále jsme schopni klientům zajistit certifikovanou testaci vozu a registraci značek historického vozidla s realizací servisu včetně kompletní péči o lak a interiér.



Segmentace nákupu a prodeje historických vozů

U historických vozů je nutno při jejich nákup zaměřit se detailně na několik aspektů. Dle stanov FIVA je za historické vozidlo považováno vozidlo od stáří 30ti let.

Dalším velice důležitým bodem je dělení historických vozů dle jejich stáří do těchto tříd:



Třída A


(Ancestor)


Vozidla vyrobená do 31. prosince 1904

Třída B


(Veteran)


Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1905 a 31. prosincem 1918

Třída C


(Vintage)


Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1919 a 31. prosincem 1930

Třída D


(Post Vintage)


Vozidla zhotovená mezi 1.lednem 1931 a 31. prosincem 1945

Třída E


(Post War)


Vozidla postavená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960

Třída F





Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970

Třída G





Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA dle 2



Dále se u vozů posuzuje jejich zachovalost, ta je rozdělena do následujících skupin:

Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ

Konkrétní Historické vozidlo ve stavu v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a minimálně sešlé věkem

Výjimku tvoří pouze pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a další spotřební díly.

Skupina 2 - AUTENTICKÉ

Konkrétní historické vozidlo ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované, zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a čalounění jsou povoleny.

Skupina 3 – RENOVOVANÉ

Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně renovované, repasované a znovu smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici, mohou být nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.

Skupina 4 – ZNOVU VYSTAVĚNÁ

Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde je to možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace, interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.



Takto jsou v základu rozdělena historická vozidla, tyto parametry mají velký vliv na jejich cenu a její následný vývoj.

Při koupi historického vozidla je tedy nutné znát dokonale daný model, a posoudit jeho stav. Pokud bylo renovováno, doložit toto fotodokumentací a kým a jakým způsobem renovace proběhla. Dalším aspektem vývoje ceny historických vozidel je jejich „rodokmen“ – kdo vůz vlastnil, jak s ním bylo dále nakládáno. Toto vše má také vliv na jeho cenu.

Obecně lze říci, že segment prodeje historických vozidel má potenciál ziskovosti. Prodeje těchto vozů nejsou však otázkou dní ale měsíců, jedná se zde o specifickou klientelu z řad fandů daných značek či sběratelů. Historická vozidla lze považovat za vodný investiční nástroj, kde s rostoucím věkem roste i jejich hodnota. Tempo růstu hodnoty takových vozů, záleží na jejich unikátnosti.

Zajímavým příkladem zhodnocení investovaných peněz do historických vozidel je nedávná aukce Gooding&Company. Ferarri zde získalo 23,5 milionů dolarů a předčilo veškerá očekávání. Vydraženo bylo celkem 17 vozů Ferrari, z nichž pět za neuvěřitelných 17 mil. dolarů. Mezi vydraženými vozy byli např. Ferrari 250 GT LWB Californie Spider 1959(7,7 milionů dolaru), I Coupé Aerodinamico (4.07 milionů dolarů), Ferrari 1968 330 GTS (2.42 milionů)dolarů,Ferarri 1963 250 GT Lusso (1,9 milionu dolarů), Ferrari 1966 275 GTS (1,6 milionu), Ferrari 1967 330 GTC a Ferrari 1973 365 GTB/4 Daytona,který vyhrál nejméně třikrát legendární americký závod. Sběratelská auta tak předstihla umění, víno, akcie i zlato.



Více informací podá:

Stanislav Růžička

GSM:+420 604 298 526

SRuzicka@ScuderiaPraha.cz




Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita